de winkels van 2015

2014 was een bewogen jaar voor de retail branche. Onzekere berichten in het nieuws en de opmars van diverse webwinkels hebben invloed in de omzetcijfers. Hoe houden we de winkelstraten gevuld? Deze kwestie houd ons van Nijland project- en winkelinrichting ook erg bezig en houden ons dan ook steeds meer bezig met het aantrekkelijker maken van het winkelen en funshoppen. 

Beleef de winkel.
Een belangrijke peiler is volgens ons de beleving in de winkel.  Winkelen moet een uitje zijn, een beleving! Het winkelinterieur wordt steeds meer gezien als een identificatie van de producten en de doelgroep. Soms kan dit doel met kleine middelen als behaald worden! Daarom een aantal tips…

De etalage is een uithangbord voor je winkel.
Etalage is het visitekaartje van je winkel, ook wanneer je gesloten bent. Etalages worden steeds transparanter en laten de voorbijganger vooral de winkel zien. Door bewegende beelden, opvallende elementen en een goede verlichting worden mensen uitgenodigd om een kijkje te nemen. Door enkele producten te presenteren in de etalage blijft het beeld rustig en wordt men getriggerd om even binnen te lopen.

Wat spreekt je doelgroep aan?
De stijl van de doelgroep en de collectie in de winkel vullen elkaar vaak goed aan. En door het winkelinterieur daar weer op te laten aansluiten, ontstaat er een totaal beeld. Welke uitstraling, welke materialen en kleuren passen er bij de collectie? Onze ontwerpers helpen u graag bij deze vragen! Door de doelgroep, collectie en andere wensen in kaart te brengen ontwerpen zij een winkel die aansluit op deze onderwerpen. Uiteindelijk moeten de klanten zich prettig voelen, maar moet het interieur ook praktisch zijn.

Vloeren, wanden, accessoires, materialen en kleuren.. het heeft allemaal invloed op het totale winkelbeeld. Kom gerust een keertje kijken in onze showroom in Enschede. Hier hebben we materialen en diverse presentatiesystemen om de oneindig vele mogelijkheden te laten zien.

Terug naar het blogoverzicht